Jazykový kurz v okolí Brightonu – Svět vzdělání

Třída Opava 8. A a Třída Nový Lískovec se v sobotu 27. 4. 2024 v dopoledních hodinách společně vydaly na jazykový kurz do Anglie organizovaný Světem vzdělání ve spolupráci s CK Kristof. Po celou dobu jsme cestovali autobusem zahraniční výroby s klimatizací a WC s možností zakoupení teplých a studených nápojů.
Hodnocení žáky:
„Na tento výlet jsem se těšil už od 6. třídy. Těšil jsem se na samotné památky v Anglii, ale také na čas strávený se svými kamarády.“ (T. Ch.)
„Ze začátku jsem se bála, ale zároveň těšila. Cesta autobusem mě nebaví, ale měli jsme krásný autobus. Poznala jsem pár fajn nových kamarádů z Brna.“ (L. B.)
„Jízda autobusem byla velice zábavná a energicky náročná.“ (S. H.)
„Líbilo se mi, že v autobusu byla WiFi a USB nabíjení.“ (T. F.)
V neděli ráno jsme se trajektem přepravili z Calais do Doveru. Čas se nám posunul o hodinu zpět a my vyrazili do Londýna. Pobyt v Londýně jsme zahájili vyhlídkovou jízdou lanovkou přes Temži, odkud se nám naskytl neobvyklý pohled na O2 Arénu a severní Greenwich. Poté jsme přejeli nadzemní dráhou do oblasti City of London. Prošli jsme kolem Tower of London, kde se dnes nachází královské korunovační klenoty. Přešli jsme přes zvedací most Tower Bridge, který se žákům hodně líbil. Vzhledem k nepříznivému deštivému počasí a zimě jsme šli podél Temže, kde jsme minuli bitevní křižník HMS Belfast do galerie Tate Modern, kde jsme se na nějakou dobu ohřáli. Metrem jsme dojeli do stanice King´s Cross St. Pancras, kde se natáčel Harry Potter (stanice 9 ¾) a nachází se zde obchůdek se suvenýry. Po povinné devítihodinové odstávce autobusu jsme k večeru vyjeli na jih do hostitelských rodin. Nastala chvíle napětí a očekávání, kam a s kým se dostaneme.
Hodnocení žáky:
„Hned, jak jsme přijeli do Londýna, oslnil mě nádherný Tower Bridge.“ (T. Ch.)
„První den v Londýně jsem si užila i přes déšť a únavu. Líbil se mi Tower Bridge. Těšila jsem se na naši rodinu, která byla skvělá a moc se mi u nich líbilo.“ (L. B.)
„První den v Londýně byl super, akorát nevyšlo počasí. Galerie Tate Modern byla zajímavá. Rodiny byly milé a skvěle nám vařily.“ (F. H. a T. H.)
„Rodina, ač skromná, tak velmi společenská a komunikativní.“ (F. S.)
„Naše hostitelská rodina se mi moc nelíbila, protože paní musela mít všechno hned (když zavolala večeře, tak všichni hned museli přijít, dokonce i z koupelny).“ (J. V.)
Třetí, čtvrtý a pátý den našeho pobytu v Anglii žáci vždy v dopoledních hodinách měli výuku. Po výuce a krátké pauze na občerstvení jsme v pondělí navštívili přímořské město Brighton. Byli jsme v Sea Life Centre, kde bylo k zhlédnutí mnoho druhů mořských ryb a živočichů. Viděli jsme krmení želv, prošli jsme skleněným tunelem a všude kolem nás plavali žraloci, želvy a další vodní živočichové. Odtud jsme se zašli na chvíli podívat k přístavnímu molu a na oblázkovou pláž. Procházkou kolem královského paláce v orientálním stylu Royal Pavilon jsme se různými uličkami dostali na náměstí, kde byl rozchod, abychom se občerstvili a podívali se po nějakých suvenýrech. V úterý odpoledne jsme se vydali směr Hever Castle, domov Anny Boleynové, druhé ze šesti manželem Jindřicha VIII. Po prohlídce hradu jsme relaxovali v nádherných zahradách v italském stylu s fontánami. Někteří odvážní žáci si dokonce prošli vodní bludiště. Ve středu děti obdržely certifikáty za úspěšné absolvování kurzu všeobecné a kulturní angličtiny. Jako odměna je čekala asi 4 kilometrová procházka po křídových útesech Beachy Head ve výšce asi 120 m n. m. kolem dvou historických majáků. Na konci procházky jsme měli nádherný výhled na nejznámější bílé útesy Seven Sisters. Po této nádheře jsme se vydali na poslední noc do rodin.
Hodnocení žáky:
„Dopolední výuka byla přínosná. Zdokonalili jsme se v komunikaci a vyzkoušeli si anglický diktát.“ (K. K.)
„Mluvení ve škole nám pomohlo s vylepšením naší angličtiny a pomohlo nám to mluvit volněji.“ (N. V. a F. J.)
„Škola byla za mě v pohodě, mohl jsem si rozšířit angličtinu.“ (K. D.)
„Škola byla fajn, akorát ti učitelé to nedělali nijak moc zajímavé.“ (K. W.)
„Dopolední škola mi dodala více odvahy mluvit anglicky a byla jsem ráda, že jsme si vyzkoušeli, jaké to je psát diktát v angličtině.“ (L. B.)
„Ve škole jsem se toho hodně naučila i jen za pouhé tři dny.“ (A. P.)
„Uvnitř hradu Hever Castle toho moc nebylo, ale zahrady byly krásný příklad dokonalosti přírody.“ (T. Ch.)
„V pondělí odpoledne jsme navštívili nádherný Brighton. Byli jsme se podívat k moři, odkud si vezu moc pěkné mušle. Šťastná jsem, že jsem viděla krmení želv v akváriu.“ (L. B.)
„Nejvíce se mi líbilo na útesech.“ (M. I.)
„Útesy Beachy Head nás nadchly jejich výškou.“ (F. H. a T. H.)
Ve čtvrtek brzy ráno jsme se rozloučili s hostitelskými rodinami a odjeli opět do Londýna. Den jsme zde zahájili projížďkou lodí po Temži. Z lodi jsme vystoupili u slavného 135 metrů vysokého kola London Eye. Odtud byl krásný pohled na budovy Parlamentu s věhlasným Big Benem. Prošli jsme oblastí Westminsteru, St. James´s Park a došli jsme k sídlu královské rodiny Buckingham Palace. Vyfotili jsme si památník „Královny Matky“ a přes třídu The Mall jsme se vydali na Trafalgar Square, kde jsme shlédli Napoleonův sloup s fontánami. Poté jsme došli na Leicester Square, kde byl prostor na nákupy a občerstvení. Poslední naší zastávkou bylo muzeum voskových figurín Madame Tussauds na ulici Baker Street. Metrem jsme se přemístili k O2 Aréně, kde nás čekal autobus. Před cestou jsme se posilnili párky s chlebem a vyrazili směr Dover na trajekt, který nám jel ve 20:40. Následovala dlouhá cesta domů.
Hodnocení žáky:
„Navštívili jsme hodně památek a různých hezkých míst (např. Big Ben, London Eye, Tower Bridge, muzeum voskových figurín, …).“ (E. R.)
„Nejvíce se nám líbilo muzeum voskových figurín, protože tam bylo hodně známých postav a mini horská dráha,“ (F. J. a N. V.)
„Ale z Londýna bych toho chtěla vidět ještě víc.“ (V. H.)
„Londýn se mi líbil víc než Brighton.“ (M. K.)
„Když nepočítám spadnutí do fontány, tak dávám 4,5 hvězdičky.“ (F. S.)
„Vše završily výborné párečky.“ (T. Ch.)
„Celkově se mi výlet líbil, vše mě bavilo, viděl jsem spoustu zajímavých míst, a to nejdůležitější je, že z toho mám hodně vzpomínek.“ (M. B. a I. B.)
„Jediné, co nám vadí, je, že výlet byl moc krátký.“ (F. H. a T. H.)
„Myslím si, že tento výlet naši třídu sblížil. Začali jsme se bavit všichni se všema. Prostě úžasné.“ (A. P.)